مقالات

چگونه در ماه رمضان مطالعه کنیم؟

پيشنهادات زير مي‌تواند درس خواندن شما در ماه مبارک رمضان کمک کند:

1) درس خواندن را به ساعات اوليه‌ي صبح موکول کنيد؛ زيرا در ابتداي روز هنوز گرسنگي به شما غلبه نکرده است. مثلاً پس از سحر بيدار بمانيد و درس بخوانيد.

2) هنگامي که گرسنه هستيد و حوصله‌ي مطالعه نداريد مقداري استراحت کنيد و سپس به سراغ فلش‌کارت‌ها يا خلاصه‌هاي‌تان برويد و نگاهي اجمالي به آن‌ها بيندازيد.

3) برنامه‌ريزي را فراموش نکنيد. قبل از شروع مطالعه براي خودتان مشخص کنيد که قرار است در روزي که پيش رو داريد کدام مباحث را مطالعه کنيد. اگر هنگام صبح موفق به اتمام آن‌ها نشديد خود را ملزم کنيد که پس از افطار از ديدن برخي سريال‌هاي تلويزيوني خودداري کرده و به جايش برنامه‌ي خود را تمام کنيد.

4) تست زدن، انرژي زيادي از شما نمي‌گيرد. مي‌توانيد با مطالعه‌ي درسنامه‌ي کوتاه که در ابتداي هر درس در کتاب آبي درج شده است مطالعه‌ي تستي خوبي داشته باشيد.

5) آيات قرآن کريم حافظه‌ي شما را تقويت مي‌کند؛ بنابراين بهتر است در روز چند آيه از قرآن بخوانيد و به خداوند توکل کنيد.

6) در طول روز سعي کنيد خيلي از منزل خارج نشويد؛ زيرا گرماي هوا انرژي شما را مي‌کاهد.

7) به فکر رقابت باشيد و تصور کنيد در لحظه‌اي که شما به دلايل مختلف از مطالعه دست کشيديد دانش‌آموزان بسياري هستند که با وجود شرايط مشابه با شما سختي‌ها را تحمل کرده و با جديت مطالعه مي‌کنند. روحيه‌ي رقابت سطح انرژي را در شما بالا مي‌برد.

در آخر به شما يادآوري مي‌کنم که ايام تابستان به خصوص تابستان امسال که با ماه رمضان مصادف است فرصتي بسيار عالي براي سبقت گرفتن از سايرين است. براي گرفتن نتيجه‌اي خوب بايد در زمان‌هايي که سايرين درس خواندن را رها مي‌کنند با دقت بيش‌تري به سمت آن برويد؛ بنابراين به خود افتخار کنيد و اين فرصت طلايي را از دست ندهيد.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید