مقالات

چرا هنر و کاردستی برای بچه ها خوب است

چرا هنر و کاردستی برای بچه ها خوب است

بسیاری از فعالیتهای هنری و کاردستی وجود دارد که می تواند علاقه فرزندان شما را جلب و از پتانسیل هنری آنها استفاده کند. با معرفی هنرها و کاردستی به فرزندان خود ، بذرهایی را برای رشد جسمی ، اجتماعی و شناختی آنها کاشت.

در اینجا برخی از مزایای این فعالیت های جالب و هیجان انگیز برای کودک آورده شده است.

توسعه مهارت های حرکتی خوب

از آنجا که فعالیت های هنری و کاردستی به حرکت دادن دست و انگشتان نیاز دارد ، در پیشرفت مهارت های حرکتی خوب کمک می کند. حتی اقدامات ساده ای مانند رنگ آمیزی با مداد ، برش کاغذ با قیچی ، چسباندن اشیاء به یکدیگر یا نگه داشتن برس به تقویت ماهیچه ها و بهبود کنترل آنها کمک می کند.

افزایش مهارت

فعالیت های هنری و کاردستی در بهبود مهارت های حرکتی خوب کمک می کند ، بنابراین می توانند در نتیجه مهارت های دستی ، سرعت و مهارت های هنری را افزایش دهند.

بهبود هماهنگی دست و چشم

انجام فعالیت های هنری و صنایع دستی از زمان کودکی منجر به بهبود هماهنگی دست و چشم می شود. این به کودک می آموزد که در سالهای بعد از دبستان حرف یا حروف را بسازد .

کمک به کودکان در تمرکز

کاردستی عزم ، تمرکز و نظم و انضباط را به خود می گیرد. از آنجا که نتیجه کارهای هنری رضایت بخش و شخصاً پاداش دهنده است ، فرزندان شما تمام تلاش خود را می کنند تا محصولات نهایی را به نمایش بگذارید تا به والدین و دوستان خود نشان دهند.

تشویق به بیان خود

شرکت در فعالیت های خلاقانه مانند هنر و کاردستی به کودکان این فرصت را می دهد تا احساسات خود را به روشی معنی دار و مثبت بیان کنند. آنها همچنین با ساختن چیزی خود احساس رضایت می کنند.

کمک به معاشرت

کودکان دوست دارند وقت خود را با والدین و دوستانشان صرف انجام کاری کنند که از آن لذت ببرند. همکاری با دوستان با علاقه های مشابه به آنها فرصتی برای تعامل و معاشرت می دهد در حالی که کار با والدین می تواند به تقویت پیوند والدین و فرزند نیز کمک کند.

تقویت عزت نفس

فعالیت های هنری و کاردستی باعث ایجاد غرور و موفقیت در کودک می شود. در نتیجه ، باعث تقویت عزت نفس نیز می گردد.

 

چرا هنر و کاردستی برای بچه ها خوب است

C h a p m a n

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید