مقالات

موارد کاربرد ماژیک وایت برد و اهمیت خرید آن

ماژیک کیان

ماژیک وایت برد ابزارهای نوشتاری بسیار مهمی هستند که امروزه در همه جا، از کنفرانس و جلسات شرکت‌‌ها گرفته تا کلاس مدارس استفاده می‌‌شود و وسیله‌‌ای بسیار پرکاربرد محسوب می‌‌شود و به همین دلیل تنوع این وسیله بسیار زیاد است.

با اینکه شاید در نگاه اکثر خریداران، تهیه‌‌ی این وسیله بسیار ساده و نکته‌‌ی خاصی ندارد اما در این مقاله ثابت می‌‌کنیم که اینگونه نیست و باید نکات بسیار مهمی را در نظر داشته باشید تا ماژیک وایت برد عملکرد خیلی خوبی داشته باشد.

نکات خرید ماژیک:

در این قسمت به بررسی عوامل مؤثر و تعیین کننده‌‌ی کیفیت و مرغوبیت ماژیک وایت برد می‌‌پردازیم که هنگام خرید باید به آن توجه نمود.

جوهر (Ink):

جوهر ماژیک وایت برد باید دارای چندین ویژگی باشد که عبارتند از:

پر رنگ باشد تا مشاهده‌‌ی نوشته‌‌ها بر روی وایت برد راحت باشد و چشمان بیننده را خسته و ضعیف نکند.

خشک نشدن زود هنگام جوهر بسیار مهم است تا اگر برحسب اتفاق درب ماژیک بسته نشد، به سرعت خشک نگردد

(بین 3 تا 48 ساعت، قدرت ماژیک‌‌های مختلف).

نوشته‌‌ی روی تخته به سرعت خشک شود به همین دلیل باید جوهر آن به صورتی باشد که مرطوب ماندن آن زیاد طولانی نشود چرا که به هر میزان سریع‌‌تر خشک گردد (حداکثر 3 ثانیه)،

پاک کردن نوشته از روی وایت برد راحت‌‌تر می‌‌شود.

نوع نوک (Tip):

یکی دیگر از فاکتورهای مهم که در کیفیت نوشتن شما با ماژیک وایت برد تأثیرگذار است، نوع نوک آن است که معمولا سه نوع از آن؛ سر گرد، سرتخت و نوک تیز یا فشرده موجود می‌‌باشد و هر کدام ویژگی‌‌های خاص خود را دارند که متناسب با هدف خود باید خریداری نمایید.

ماژیک سرگرد برای نوشتن معمولی که در طول روز انجام می‌‌گیرد استفاده می‌‌شود و ضخامت نوشته‌‌ها بیشتر است که برای کلاس‌‌های بزرگ یا اتاق‌‌های بزرگ جلساتی مناسب‌‌تر هستند زیرا نوشته‌‌های بزرگ‌‌تر، بهتر به چشم می‌‌آیند.

شکل سرتخت ضخامت نوشتاری کمتری ایجاد می‌‌کنند و معمولا برای مهندسان برای رسم شکل‌‌های مختلف یا کلاس‌‌های خوشنویسی که قصد ایجاد رسم الخطی زیبا دارند مناسب است که جنس نوک این نوع از ماژیک وایت برد به دو صورت فیبری و نمدی است که نوشتن با نوع نمدی راحت‌‌تر است.

نوع نوک تیز یا فشرده که اطراف آن را پلاستیک یا کانال فلزی فرا گرفته و فرم شکل خود را بهتر حفظ می‌‌کنند و در طی زمان از بین نمی‌‌رود اما از طرفی نیز اثر فرسایشی بیشتری بر روی وایت برد دارند.

پاک شدن (Erasing):

از فاکتورهای مهم دیگر برای خرید ماژیک وایت برد، نحوه‌‌ی پاک شدن و یا سرعت پاک شوندگی است که برخی از آنها را می‌‌توان بدون نیاز به آب و با پارچه یا دستمال خشک پاک نمود اما برای برخی دیگر باید از دستمال یا تخته پاک مرطوب استفاده کرد.

البته این عیب نیست بلکه بسته به هدف باید یکی از این دو نوع را انتخاب کنید به عنوان مثال اگر در کلاس درس استفاده می‌‌کنید به دلیل نوشتن و پاک کردن متعدد و حجم زیاد مطالب، توصیه می‌‌کنیم نوع اول را خریداری کنید اما اگر در جلسات قصد استفاده از ماژیک وایت برد را دارید،

بهتر است از نوع دوم خریداری کنید زیرا پاک شوندگی چندان اهمیتی ندارد و معمولا حجم نوشتن زیاد نیست.

 

سطح مورد استفاده (Writing Surface):

ماژیک وایت برد برای سطوح مختلف تولید می‌‌شود و شما نیز برحسب نیاز خود باید خریداری کنید. از این ماژیک‌‌ها می‌‌توانید علاوه بر وایت برد، بر روی کاشی، شیشه و برد الکترونیکی نیز استفاده کنید.

 

بو (Odor):

برخی افراد از بوی منتشر شده از ماژیک وایت برد گلایه دارند و با اینکه مورد خوبی را برای خرید انتخاب کرده‌‌اند اما بوی آن اذیت کننده است و رضایت ندارند.

لذا اگر به بوی این نوع ماژیک‌‌ها حساسیت دارید و یا فضای کوچکی در اختیار دارید علاوه بر اینکه می‌‌توانید از سیستم تهویه‌‌ی بهینه کمک بگیرید

(قطعا نه فقط به منظور دفع بوی ماژیک وایت برد!!)، ساده‌‌ترین کار خرید ماژیک‌‌های فاقد الکل، تولوئن و زایلن می‌‌باشد و یا انواعی که این مواد شیمیایی در مقادیر بسیار کم وجود دارند.

 

قابلیت شارژ مجدد (Rechargeable):

برای مقرون بصرفه شدن خرید ماژیک وایت برد و استفاده‌‌ی طولانی مدت از آن پیشنهاد ما به شما خرید برندهای آرت لاین و فابر کاستل است که می‌‌توانید جوهر آن را مجددا شارژ کنید.

بر اساس نکات گفته شده در این مقاله، می‌‌توانید به راحتی به خرید ماژیک وایت برد مناسب و متناسب با هدف و استفاده‌‌ی خود بپردازید و در نهایت نیز رضایت کامل داشته باشید.

 

 خرید انواع ماژیک وایت بورد با کیقیت و قیمت خوب

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید